Search This Blog

Sunday, January 3, 2010

2009 投資回顧

今年可以說是精采的一年,今年投資過期權、期指及股票期權。股票又試過短炒,又試過期權俾人狂挾重傷。期指及期權又試過短抄,今年投資最差係三月之後個幾個月,因為我成日以為個市會跌,所以無入市買股票,甚至走去short call期權、股票。前者能我重傷,後者不是有點傷,更重要係俾人行使左我的貨,賺不到整個升浪。今年的投資雖然實現投資有丁點收入,但係嚴重跑輸大市。我認為今年的投資係失敗的。

今年我好無聊咁學我的朋友睇過下我自己的record {佢話佢2008年睇晒我的record,我自己都無咁好恒心},發現今年試左好多測市方法。包括: VSA, Wckyoff, 用期權倉測市,及最後用期指倉,當中不但睇港股,也睇黃金,外匯等走勢。以上對比2006年我初入股場有勁大分別,我當時只係睇個股,唔理大市。個股如果以FA就睇佢財務報告,TA就睇candlestick 的pattern。而家我一開始係睇大市,之後先睇個股。FA著重行業發展,較少理財務報告,而TA已經無用candlestick 的pattern,即係已經係一大組或者一個浪一個浪咁睇了。暫時試過好多方法測市,或者好似有人話讀書做學問,你會睇好多參考書,直到當你明白晒你要學的野甚至出到論文反撃前人的學說,你會慢慢歸納到一些結論成為自己的學說。我諗我還要慢慢地走,但已經漸漸成型,無太大改重了。2010年望可以歸納一個方法,多方位觀/測市。

期權操作方面,最失敗係做short 尤其係期指無做多小小去lock 倉。其實short的倉位一價內就要馬上去救,而唔係等到月尾望佢會由價內變做價外。當時諗法真係天真。股票期權方面最錯係做2628 straddle,以為賺左一次下一次可以都賺,點知俾vol crush刹死。方法無問題,,只係入市時機太差,以為2628 vol @ 38會低,點知最低去到24,真係激死人。

操作能到手續費奇高,我自己覺得咁樣方法唔係太好,我會減少出入市以減低手續費。

今年現實只係賺二萬幾蚊,扣晒股票倉賑面蝕的金額手續費等等,回報實在太低,以XIRR計係negative。點解? 因為我好多股票係07年已經入市,但現在都係蝕囉。今年重傷係期權short call、3968的股票期權short call被挾,結果走位又只要蝕小d,點知諗住再蝕少d,結果到頭來都係要蝕多點。這個操作係我今年發生了好多次,如IPO、short call期權無馬上止蝕、2628 straddle又蝕四千到最後蝕一萬,都係無馬上止蝕退出。08年的1200.HK已經又係咁,真係要切記再切記。今年坐貨等升的心理好似不大好,震小小倉就俾人震走,好似IPO,2628跌先來開sc等等都顯示我心理質素的問題,希望以為都唔會發生呀。等三樣重傷係2628 straddle ,上文已經有提,而最後係放走1800蟹貨及941 蟹貨,前者無四千幾,後者無成二萬,真係慘呀。

希望2010投資會大賺呀。

1 comment:

  1. 能夠檢討得失,已經不容易!2010更進一步!

    ReplyDelete